Dé vacaturesite
van werkgevers
in Zuidoost-Brabant

Planner / Logistiek controller 33 - 40+ uur vacature

Logistiek Riethoven 1846 keren bekeken
Vacature omschrijving

Kemi is gespecialiseerd in de engineering, productie en montage van complete plaatwerkoplossingen voor diverse industrieën uit veel verschillende branches. Ruim 50 jaar succesvolle ervaring in de toeleveringswereld. Dit is te danken aan het consequent volgen van de bedrijfsfilosofie: het adequaat reageren op vragen uit de markt met passende oplossingen, hoogwaardige kwaliteitsproducten vervaardigen middels de meest moderne, geautomatiseerde productietechnieken en uitstekend gemotiveerde vakmensen.
Het bedrijf produceert zowel enkelvoudig als samengesteld plaatwerk volgens een, voor de klant meest passend, logistieke model. De toegepaste productietechnieken/-machines zijn onder andere: ponsen, lasersnijden, kanten, lassen, oppervlaktebehandeling en afmontage.

Inhoud van de functie
Hoofd verantwoordelijkheden

Het genereren van een up-to-date zijnde grofplanning.
Bewaken van de aanwezige en de te benutten capaciteiten en het in overleg met de Productieleider aanpassen van deze capaciteiten.
Magazijn-/voorraadregistratie in ERP (juiste data m.b.t. artikelen, min/max-voorraad, aantallen).
Het aansturen van de medewerkers van de afdeling Planning & logistiek en het op een professionele wijze motiveren, inspireren en ontwikkelen van deze medewerkers.

Taken / Activiteiten

Opstellen van de grofplanning m.b.v. de aanwezige klantvraag en aanwezige capaciteiten.
Het, in samenspraak met de Productieleider, genereren van gedetailleerde (online-) planlijsten.
Hierbij rekening houdend met juiste reserveringen t.b.v. de juiste klantvragen.
Het aanmaken van productieorders vanuit het ERP: Voorraadorders en Verkooporders.
In overleg met de Productieleider het structureel maken van analyses van de gereedgemelde productieorders.
Het informeren van Hoofd Bedrijfsbureau aangaande de VC-NC-resultaten.
Voor klanten de contactpersoon zijn aangaande levertijd / levertijdverschuivingen.
Het informeren van de Administratief medewerker logistiek aangaande orderbevestigingen naar de klant.
Behoefteberekeningen t.b.v. Voorraad-productie-onderdelen.
Beheer van het 2-Bin-systeem.
Het opstellen van UAD (Uitbesteding Aan Derden)-lijsten. Deze frequent uitprinten, analyseren, delegeren naar de juiste personen en de voortgang monitoren.

Functie-eisen:

Minimum vereist

HBO Werktuigbouwkunde / Logistiek / Technische Bedrijfskunde.
5 - 10 jaar relevante werkervaring binnen een productieomgeving of toelevering in de plaatwerkindustrie.
Communicatief vaardig.
Goed ontwikkeld analytisch denkvermogen.
Goede vaardigheid in gebruik van softwaresystemen (ERP, MS Office).
Kennis van optimalisatietechnieken als Lean en QRM.
Goede kennis van productietechnieken.
Flexibele instelling en bereidheid tot bijscholing.
Goede beheersing van de Nederlandse taal en daarnaast Duits en Engels in woord.

Gewenst

Goede beheersing van Duitse en/of Engelse taal in woord en geschrift.
Leidinggevende ervaring.

Arbeidsvoorwaarden:

Een vaste aanstelling na gebleken geschiktheid.
Een uitdagende job in een zeer gezonde onderneming.
Goede arbeidsvoorwaarden.
No-nonsense bedrijfscultuur.