Dé vacaturesite
van werkgevers
in Zuidoost-Brabant

Business Consultant 33 - 40+ uur vacature

ICT Boxtel 600 keren bekeken
Vacature omschrijving

Als Business Consultant ben je verantwoordelijk voor het opstellen, uitvoeren en beheren van (internationale) projecten. Jij bent het gezicht van de organisatie en voer jij de gesprekken met de klant en ben je automatisch het eerste aanspreekpunt gedurende het traject vanaf de verkoop tot aan de volledige implementatie van onze software applicaties. De implementaties worden uiteraard ondersteund door een interne organisatie met verschillende disciplines.

Bij deze functie behoren de volgende verantwoordelijkheden:

• Opstellen en beheren van een volledig implementatieplan;
• het opvolging geven aan de opgestelde acties in het projectplan en zorgdragen/bewaken van een tijdige afronding;
• het signaleren en traceren van mogelijke escalaties en informeren van (project)management;
• de begeleiding van de installatie van de software en de hardware;
• het begeleiden en opvolgen van de volledige data overzetting totdat de data migratie volledig is afgerond;
• definiëren van mogelijke Gaps en het uitwerken van functionele ontwerpen en uitbrengen van offertes;
• aansturing van applicatie specialisten;
• het mogelijk verzorgen van applicatie trainingen aan de (eind)gebruikers van de klant zodat de klant met de nieuwe software (en hardware) kan werken;
• het maken van klant bezoekverslagen na klantbezoek en opvolging geven aan de hieruit voortkomende acties;
• klant specifieke gebruikershandleidingen en procesbeschrijvingen maken;
• het testen en documenteren van nieuw ontwikkelde software;
• het fungeren als klankbord voor klanten als professionele Consultant;
• voortgangsbewaking van gerapporteerde problemen en het informeren van de klanten omtrent de status en details;
• Account Management activiteiten om de relatie met de klanten te waarborgen.

Een werk- en denkniveau op HBO of WO-niveau, sterke affiniteit met ICT en bekendheid met logistieke bedrijfsprocessen is van belang. Minimaal 5 jaar ervaring met het implementeren van een (logistieke) applicatie . Een gevolgde Prince 2 cursus is een voordeel.

Naast een goed ontwikkeld analytisch denkvermogen, heb je goede contactuele en communicatieve eigenschappen. Verder leg je de meetlat ten aanzien van servicegerichtheid en kwaliteit hoog. Gezien de internationale werkomgeving is een uitstekende kennis van de Engelse taal een vereiste en is een aanvulling met de Duitse en of Franse taal zeer welkom. Deze functie vereist bereidheid om afwisselend in het binnen - en buitenland je werkzaamheden te verrichten, waarbij af en toe weekendwerk wordt verwacht.

Noodzakelijke competenties:

• flexibel;
• nauwkeurig;
• inventief;
• stressbestendig;
• klantgerichte instelling.

Onze opdrachtgever acteert wereldwijd op een niche markt in de IT-branche. Zij ontwikkelt , verkoopt, migreert en onderhoud een eigen logistiek software pakket.

Wij bieden een fulltime functie met uitzicht op een vaste dienstbetrekking. Zowel primaire- als secundaire arbeidsvoorwaarden worden afgestemd op je werkervaring, opleiding en leeftijd. Tevens is een bonusregeling van toepassing. Daarnaast bieden we je  de gelegenheid je verder te ontwikkelen binnen het bedrijf. Aanname vindt plaats via directe indiensttreding bij onze opdrachtgever.

Sollicitatieprocedure:Graag ontvangen we jouw CV aangevuld met een in het Engels geschreven motivatiebrief. Voor vragen kan je bellen met 0411-684282 of stuur een mail rechtstreeks naar boxtel@startpeople.nl .